To jest wersja próbna, istnieje jednorazowy, stały zakup w aplikacji, aby odblokować wszystko:
Ograniczone funkcje to:
- cofanie/ponawianie ograniczone do 4 akcji
- jedna warstwa na obiekt
- brak eksportu
- ograniczone wewnętrzne zarządzanie projektem (nie można ponownie otworzyć projektu)
• Narzędzia do rzeźbienia
Glina, spłaszczanie, wygładzanie, maskowanie i wiele innych pędzli pozwolą Ci kształtuj swoje dzieło.
Możesz także użyć narzędzia tnącego Boolean Trim z lasso, prostokątem i innymi kształtami, do twardych powierzchni.
• Dostosowywanie obrysu
Można dostosować opad, alfa, kafelki, nacisk ołówka i inne parametry obrysu.
Możesz także zapisywać i ładować gotowe ustawienia narzędzi.
• Narzędzia malarskie
Malowanie wierzchołków kolorem, szorstkością i metalicznością.
Możesz także łatwo zarządzać wszystkimi ustawieniami wstępnymi materiałów.
• Warstwy
Nagraj swoje operacje rzeźbienia i malowania na oddzielnych warstwach, aby ułatwić iterację podczas procesu tworzenia.
Rejestrowane są zarówno zmiany rzeźbiarskie, jak i malarskie.
• Rzeźbienie w wielu rozdzielczościach
Przechodź między wieloma rozdzielczościami swojej siatki, aby uzyskać elastyczny przepływ pracy.
• Ponowne tworzenie wokseli
Zmień szybko siatkę, aby uzyskać jednolity poziom szczegółowości.
Można go użyć do szybkiego szkicowania zgrubnego kształtu na początku procesu tworzenia.
• Topologia dynamiczna
Dopracuj lokalnie siatkę pod pędzlem, aby uzyskać automatyczny poziom szczegółowości.
Możesz nawet zachować swoje warstwy, ponieważ zostaną one automatycznie zaktualizowane!
• Zdziesiątkuj
Zmniejsz liczbę wielokątów, zachowując jak najwięcej szczegółów.
• Grupa twarzy
Podziel siatkę na podgrupy za pomocą narzędzia grupowania twarzy.
• Automatyczne odwijanie UV
Automatyczne odwijanie UV może wykorzystywać grupy twarzy do kontrolowania procesu rozpakowywania.
• Wypiekanie
Do tekstur można przenosić dane wierzchołków, takie jak kolor, chropowatość, metaliczność i małe detale.
Możesz także zrobić odwrotnie, przesyłając dane tekstur do danych wierzchołków lub warstw.
• Kształt prymitywny
Cylinder, torus, rura, tokarka i inne prymitywne elementy mogą być użyte do szybkiego rozpoczynania nowych kształtów od zera.
• Renderowanie PBR
Domyślnie piękny rendering PBR, z oświetleniem i cieniami.
Zawsze możesz przejść na matcap, aby uzyskać bardziej standardowe cieniowanie do celów rzeźbiarskich.
• Przetwarzanie końcowe
Odbicie przestrzeni ekranu, głębia ostrości, okluzja otoczenia, mapowanie tonów itp.
• Eksport i import
Obsługiwane formaty obejmują pliki glTF, OBJ, STL lub PLY.
• Interfejs
Łatwy w użyciu interfejs, zaprojektowany z myślą o urządzeniach mobilnych.
Istnieje również możliwość personalizacji!
remesh: quad remeshery zachowują teraz ukryte twarze
voxel: napraw woksel remesh, gdy obecne są ukryte twarze
voxel: napraw awarię występującą czasami z powodu warstw
smooth: dodaj malowanie ekranu wygładzanie, jeśli intensywność farby jest większa niż 100 procent
warstwa: napraw logikę łączenia (woksel, łączenie )
gest obsługi użytkownika: naprawiono gest jednym dotknięciem, gdy skrzynka narzędzi nie jest ukryta
Gizmo: naprawiono awarię podczas przekształcania siatki wierzchołków wzdłuż prymitywnego
gifa: naprawiono generowanie nieprzezroczystych gifów
renderowanie : napraw aktualizację ostrości DOF po dotknięciu
gest: edycja tuby palcem była możliwa, choć nie powinna
siatka: popraw antyaliasing siatki
profil: napraw problem z podglądem krzywej za pomocą wstępnie ustawionej funkcji zastępowania
profil: przycisk przenoszenia folderu nie zawsze działał
powtórz: popraw orientację metauchwytu podczas używania rysika przyciągającego
: napraw ołówek wypadający ze wskaźnika podczas rzeźbienia
osi: popraw obrót węzła powtarzania rury i krzywej, gdy używasz opcji przyciągania
pieczenie: napraw awarię, jeśli obiekt jest instancją
przeprojektuj: napraw awarię, jeśli obiekt jest instancją
split: napraw podział linii
automatyczne zapisywanie: napraw uszkodzenie podczas automatycznego zapisywania podczas operacji w tle (dziesiętne, ponowne tworzenie siatki wokseli)
skrót: napraw konflikty między skrótami podrzędnymi i kamerami
powtórz: napraw powtórzenie krzywej za pomocą skrętu (1 tryb obsługi)
wstaw: napraw orientację wstawiania, jeśli jest pod spodem matryca jest odwrócona
wstaw: ustal orientację wstawiania, jeśli materiał bazowy ma włączoną opcję odwrotnej selekcji
trim: naprawiono awarie
powtarzania: naprawiono wydajność podczas sprawdzania poprawności wielu instancji
piec: naprawiono pieczenie dla obiektów z dużymi ramkami ograniczającymi
obj: napraw selektor przestrzeni kolorów wierzchołków
obrys: dodaj losową opcję
interfejs: podziel opcje obrysu na podmenu
zapisz: zapisywanie nowego pliku było błędnym otwieraniem wyskakującego okienka projektu
warstwa: popraw uszkodzenie warstwy podczas rzeźbienia z przesunięciem większym niż jeden
rysik: naprawiono rysik niedziałający przy lekkiej/prymitywnej edycji, gdy używana jest tylko opcja rzeźbienia rysikiem
spot: brak suwaka intensywności w kontekstowym wyskakującym okienku
shadow: obiekty bez rzucania cienia są teraz ignorowane na mapie cieni maksymalny zakres precyzji
shadow: dostosuj rozdzielczość mapy cieni w zależności od liczby cieni (min. 512, maks. 1024)
maluj: dodaj chropowatość i metaliczność gniazdo do malowania obrysem rysik
: dodaj opcję wstrzykiwania nowego węzła do sceny pozycji gizmo
: skala i pochylenie są ignorowane podczas dodawania węzła w pozycji gizmo
pieczenie: napraw ogólną jakość
pieczenie: dodaj krycie pieczenie (z danych maski)
światło: dodaj panel kontekstowy w celu szybszego dostosowywania
światło: napraw temperaturę przestrzeń kolorów
powtórz: napraw krzywą zapisywanie w niektórych przypadkach
powtórz: zapobiegaj jednoczesnemu wyświetlaniu widżetów Gizmo i wzmacniacza
...
gltf: popraw eksport
obrys: połączona topologia uwzględnia teraz maskę jako gadżet niepołączonej topologii
: zamiast tego usuń przycisk świata dodaj reset align do trybu obrotu metauchwyt
: dodaj tryb pin (pivot pozostaje nieruchomy, gdy przełączasz się między obiektami)
curve: funkcja wyrównania dla repeatera
dziesiątka krzywej: jakość powinna być stała bez względu na współrzędne siatki interfejs skali
: napraw duplikat przycisku anulowania
gltf: napraw teksturę, która nie jest poprawnie eksportowana
heightmap: popraw jakość eksportu renderowania, gdy opcja debugowania mapy wysokości jest włączona
...
Plik poprawki błędów: nowy wewnętrzny format pliku, .nom zamiast glb.lz4 (skompresowany lz4), powinien być szybszy
materiał: napraw kanał emisji
materiał: dodaj suwak intensywności dla kanału emisyjnego
materiał: zignoruj kanał alfa dla podglądu tekstury (z wyjątkiem szczeliny koloru)
tekstura: zapisywanie mipmapy stała
tekstura: poprawnie zapisz metalizację, jeśli nie ma chropowatości (i odwrotnie)
dynTopo: staraj się zachować ostre krawędzie nienaruszone podczas dziesiątkowania
dynTopo: trójkąty nierozmaitości powinny przestać się pojawiać, jeśli powierzchnia jest rozmaitości
...
pliki: napraw eksport obj (tekstury)
plik: napraw zewnętrzny glTF i ładowanie
pliku STL: naprawienie krytycznego błędu (awaria podczas ładowania, gdy pliki nomad są upuszczane do folderu Nomad)
uv: przełączanie z półprzepływnego na kwantyzowane 16-bitowe liczby całkowite (lepsza jakość)
maska: wyodrębnianie maski zachowuje teraz materiał i symetrię
interfejs obrotowy: menu przesunięcia panel, jeśli boczny pasek narzędzi wymaga pliku drugiej kolumny (gizmo pivot, snap angle itp.)
android: wyskakujące okienko importu może teraz ładować wiele plików
light: naprawić ignorowane czwarte światło
render: naprawić błąd renderowania podczas dodawania światła w określonych warunkach
primitive: napraw awarię podczas sprawdzania poprawności lustrzanego pola i kuli, jeśli aktywowano Debug Primitive UVs.
insert: napraw interakcję obracania, gdy obiekt ma niestandardowy gadżet i nie jest wyśrodkowany
tekstury: obsługuje tekstury tylko do odczytu (bez edycji) z
pliku obj (procreate) i glTF : poprawka awaria podczas zapisywania modelu z UVS
...
uv: automatyczne zwijanie małych krawędzi, dzięki czemu rozwinięcie uv ma większą szansę na powodzenie
interfejsu: zachowaj kolory kropek i okręgów podczas rzeźbienia
konturu: napraw artefakty podczas używania konturu na siatce z ukrytymi obszarami zamaskowanymi
trim: napraw rzadkie awarie podczas korzystania z przycinania płaszczyzny
woksel: napraw awaria podczas zapisywania pliku zaraz po remeshu wokselu w określonych warunkach
mapa wysokości: naprawianie przestrzeni kolorów
Interfejs: przycisk fix jest błędnie wybrany podczas przewijania na lewy panel (np.: wstaw, przytnij)
smudge: napraw zachowanie przy aktywnej symetrii
misc: napraw awarię podczas otwierania menu malowania po dodaniu prymitywnego
statystyki: kliknij podsumowanie statystyk, aby przełączać się między „pokaż wszystko” i „pokaż zaznaczenie”
przycinanie: napraw cięcie linii, gdy używana jest symetria
insert: napraw pozycję początkową podczas dodawania prymitywu (podobnie jak w trybie klonowania)
insert: użyj gizmo jako transformacja kotwicy, aby wyrównać z normalną powierzchni (jeśli sklonowany obiekt ma niestandardowy metauchwyt)
transform: użyj niestandardowego obrotu do obrotu/skalowania (ten z metauchwytu)
transform: niestandardowy obrót metauchwytu jest automatycznie aktualizowany podczas używania narzędzia transformacji
gizmo: dodaj skalę obsługi dwuwymiarowej
...
wstaw: napraw funkcję klonowania, która nie zachowuje malowania podczas sprawdzania
przycięcia obiektu : napraw problem z symetrią + tryb linii, a także możliwy awaria w niektórych przypadkach
podział: napraw awarię w niektórych przypadkach
snapcube: długie naciśnięcie, aby zablokować widok (panoramowanie nadal dozwolone)
dziesiątkowanie: ulepszenie algorytmu (mniej rozciągliwe trójkąty, szczególnie na płaskich powierzchniach)
prymityw: napraw lustrzane odbicie (niejednolita skala z wyłączoną stałą gęstością)
render: napraw paski kolorów spowodowane akumulacją ramek lub eksportem renderowania (bez tła)
...
Android: napraw problemy graficzne w niektórych
topologiach urządzeń z Androidem: dodaj funkcję dziesiątkowania
topologia: małe poprawki do remeshowania wokseli, aby uniknąć bardzo małych czworokątów (gładkie kolce itp.)
lustro: napraw ponownie „od lewej do prawej”…
transformacja: zachowaj spójną kolejność nawijania twarzy podczas korzystania z
materiału w skali ujemnej : dodaj
maskę opcji odwracania cullingu : napraw problemy z wyodrębnianiem (niechciane twarze pojawiające się z obiektami, które mają obramowania)
insert: napraw awarię przy wstawianym prymitywnym
przycinaniu: napraw awarię za pomocą przycinania linii
...
narzędzie: napraw promień narzędzia do przesuwania
solo: napraw błąd (wybór ukrytego obiektu w oknie podglądu)
źródło: napraw zamieniany przycisk dodawania tła/środowiska
render: napraw znikające tło odniesienia w niektórych przypadkach (refrakcja + tło env)
render: opcja dwustronna była czasami ignorowana w przypadku materiału załamania
render: render png eksport ma teraz antyaliasing alfa
render: napraw renderowanie eksportu png tryb portretu niespójny
interfejs: przeciągnij i upuść przybornik był zbyt czuły (próg odległości został zwiększony)
plik: napraw uszkodzony eksport glb (czasami dzieje się, gdy światło nie było widoczne)
...
android: zmniejsz prędkość kamery
material: dodaj refrakcję (nieprzezroczystość)
material: zwiększ maksymalną wartość addytywną (przydatne w przypadku bloom + mapowanie tonów dla efektu blasku)
material: dodaj cień dithered dla przezroczystości
renderowanie siatek : dodaj światło punktowe (choć w tej chwili nie ma rzucania cieni)
postprocessing: dostosuj efekt bloom (kanały czerwony/zielony/niebieski emitują teraz taką samą ilość bloom)
postprocess: opcja krzywej gradacji kolorów
...
: promień kontrolny dla każdego punktu kontrolnego
matcap: naprawiono opcję „użyj globalnego matcap”
gizmo: napraw element pivot będący ignorowany, gdy symetria jest włączona
transform: napraw ignorowanie punktu obrotu, gdy symetria jest włączona
lustro: naprawiono prymitywne odbicie lustrzane, gdy zastosowano niejednorodne skalowanie
krycie: ignoruj wartość krycia, gdy siatka jest nieprzezroczysta.
android: naprawić awarię podczas importowania duży plik
gładka: mnożnik intensywności dla szybszego, gładkiego i
gładkiego: eksponuj
materiał typu przeciągnij obrys : dodaj dodatkowe
zasoby przezroczystości : dodaj minimalną obsługę folderów (alfa / tła / matcaps / hdris / projekty)
plik: popraw obsługę dużego pliku (> ~ 2 GB nieskompresowany)
alfa: dodaj opcję wartości punktu środkowego, aby umożliwić jednoczesne rzeźbienie ujemne i dodatnie
prymitywne: napraw projekt w opcji sfery
kroplomierz: próbnik materiału działa teraz z prymitywną
rurką obiektową : ulepsz algorytm dopasowania krzywej (krzywa do ścieżki)
plik: napraw niepoprawne ładowanie nieprzezroczystości
plik: napraw ładowanie glb po wykryciu przekształcenia niemożliwego do wyrzeźbienia (stare modele)
flip: opcja odwracania symetrii zachowuje teraz
klon nazwy siatki : naprawa prymitywnego klonowania
renderowanie wydajności gry : dodaj opcje jakości / wydajności dla
renderowania SSR / SSAO / DOF : napraw przezroczystość z wyłączonym
renderowaniem tylnej ściany : napraw AO dla
renderowania małej sceny : dodaj
maskę postprocesu krzywizny : napraw awarię podczas otwierania szybkiego malowania menu panelu, a następnie uruchom
maskę maskującą : dodaj
maskę funkcji grawerowania / wytłaczania : dodaj ujemną grubość
o: adresy URL można teraz otwierać
tło: dodaj
tło suwaka krycia : tło podstawowe jest zawsze nieprzezroczyste podczas dostosowywania wartości nakładki
farby: dodaj zachowanie niekumulujące się
itp. ..
maska: w przypadku pojedynczego obiektu z wieloma odłączonymi częściami wystarczy dotknąć części, aby ją zamaskować / zdemaskować
malowanie: poprawka i ulepszenia jakości
gizmo: brak blaknięcia podczas edycji
metauchwytu obrotu : widżet strzałki tłumaczenia zaczyna się na środku
interfejsu metauchwy : dane wejściowe tekst domyślnie podświetla tekst
interfejs: podgląd materiału ze złym
interfejsem ekspozycji : uprość zaznaczanie wielu obiektów, przytrzymując i przeciągając pola wyboru
Android: napraw obsługę klawiatury
dynamiczne: napraw
warstwę suwaka stałych szczegółów : napraw nagrywanie podczas korzystania z niestandardowego
przycinania osi : ponownie odwzoruj otwór, aby uzyskać lepszą jakość
Ulepszenia.
gizmo: edytuj niestandardowy punkt obrotu
metauchwyt: może być używany z wieloma obiektami
metauchwyt: ulepszaj interfejs gizmo (dodaj tłumaczenie „widoku z kamery” i ułatw interakcję)
maska: przełączanie
maski widoczności : elementy „podziel” i „wyodrębnij” zachowują teraz warstwy i malowanie
maski: "podziel" i "wyodrębnij" mają teraz więcej opcji ("wypełnij otwór" vs "wyodrębnij grubość" vs "brak")
maska: naprawiono awarię podczas używania dowolnego z przycisków maski bez
plików zaznaczenia : napraw
pliki eksportu STL : import obj jest bardziej rozbudowany
... itd.
- napraw błąd / awarię podczas zapisywania projektów z prymitywem
- napraw awarię przy podziale maski
- zmniejsz rozmiar gizmo
Pierwsze wydanie 1.18.